maanantai 4. maaliskuuta 2013

ESN Tallinn trip

Nyt on taas saatu makua ulkomaanmatkailusta. Niin kuin aiemmin jo mainitsin, käväisin Virossa keskiviikkona/torstaina. Reissu oli Erasmus Student Networkin järjestämä ja tosi onnistunut. Lähdimme Vaasasta puoli kahden aikaan päivällä. Bussimatka kesti kuusi tuntia sisältäen kaksi taukoa. Alkoi siinä jo istumalihakset väsyä. Ass training.. ;)

Lähtötunnelmissa
Laiva lähti Katajanokan satamasta puoli kymmeneltä illalla. Vietimme yön laivalla hengaillen pääasiassa viiden porukassa, johon kuuluivat minä, ystäväni Kati Helsingistä, meidän rankalaiset hyttikaverimme Bertille ja Stephanie Vaasasta sekä bangladeshilainen Rony, jonka innostinkin mukaan reissulle. Ennestään tunsin Katin ja Ronyn, mutta reissun aikana kyllä tutustuin muihinkin.

Nice company! From left: Bertille, Kati, I and Stephanie
Thank you guys for a great trip! (Stephanie, Rony, Bertille and Kati)

Laiva oli vähän... sanotaanko rupuinen näin nuorten makuun. Ainoassa baarissa soi pelkkä iki-ihana suomalainen iskelmähumppa. Se ei kuitenkaan tunnelmaa latistanut vaan päinvastoin! Valtasimme ison vaihtariporukan kanssa humppatanssilattian ja tanssimme kauan aikaa iskelmän tahdissa. Karaokeakin pääsimme koittamaan.

I feel like dancing

It's my liiiiife!
Aamuherätys oli puoli seitsemän, sillä laivasta piti poistua viimeistään seitsemältä ellei halunnut palata suoraan Helsinkiin. Oli aika nihkeää kieltämättä, mutta selvisimme kuitenkin aamupalabuffetpaikkaan Kochi Aidadiin sataman liepeille. Paikka oli älyttömän hieno! Kuvat puhukoon puolestaan.
Girls!
Kochi Aidad
(Photos by Rony)

Aamiaisen jälkeen suuri osa kävi Super Alkossa ostoksilla. Tämän jälkeen bussi vei porukan keskustan liepeille ja siitä porukat hajaantuivat eri suuntiin. Meidän ryhmämme lähti vanhaa kaupunkia päin. Itsehän en ole ikinä käynyt kunnolla Tallinnassa (varmaan ainoa suomalainen), joten kaikki oli minulle uutta. Muurin ympäröimä kaunis keskusta sekä kauniit kaupungit ja sitä rataa (olenhan juuri opiskellut keskiaikaisen kaupungin tuntomerkkejä eräällä kurssilla..) Syömässä kävimme intialaisessa ravintolassa Elevant.

Restaurant Elevant

Tallinn Old Town

Väsyttävän yön ja päivän päätteeksi kävelimme satamaan, kävimme kahvilla Tallinkin kahvilassa vaikka matkustimmekin Viking Linella, istuimme puoliunessa humppaluolan sohvilla ja yritimme tappaa aikaa. Lopulta yli kolmen tunnin laivassa olon jälkeen saavuimme Helsinkiin. Kati lähti kotiinsa ja me muut bussilla kohti Vaasaa. Nukuin melkein koko matkan. Perjantaina menin pirteänä tai ei niin pirteänä tenttiin, josta en halua puhua. :D Tentin jälkeen lähdin kihlattuni kanssa minun kotipaikkakunnalleni järjestämään lauantaina olleita kihlajaisiamme, mutta niistä kerron kuvien kera sitten, kun saan edes itse ne kuvat.