lauantai 13. huhtikuuta 2013

Toinen haaste

Tässä pukkaa toista haastetta. Kiitos Sirkku!

Ohjeet:
Tämän pienen haasteen tarkoituksena on löytää uusia blogeha ja auttaa huomaamaan heitä, joilla on alle 200 lukijaa.
1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Heidän pitää valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa.
5. Sinun pitää kertoa, kenet olet haastanut.
6. Ei takaisin haastamista.

11 asiaa minusta
1. Inhoan keksiä asioita sanottavaksi minusta itsestäni. En vaan keksi mitään aivan kuten "Never have I ever done something"-pelissä, joka on suosiossaan täällä Erasmus-porukassa.
2. Mua ärsyttää, kun täällä Saksassa tulee puhuttua enemmän englantia kuin saksaa vaikka saksan takia tänne tulinkin.
3. Olen pikkutarkka ihminen. Inhoan epäjärjestystä, mutta itse en kyllä jaksaisi pitää järjestystä yllä. Siksi paikat ovatkin kaaoksessa ja siitä minä ärsyynnyn.
4. Luulin Saksaan tullessani, että täällä kaikki on tosi järjestelmällistä, mutta nyt huomaan, ettei asia ole yhtään niin ja tämä saksalainen epäjärjestelmällisyys ärsyttää.
5. Inhoan lunta ja pitkää talvea; asun siis ehkä väärässä maassa.
6. Olen huono päätösten tekijä. Kaikki mahdolliset vaihtoehdot ja seuraukset pitää miettiä tarkkaan ennen kuin osaan tehdä päätöksen. Ja kun olen päätöksen tehnyt mietin senkin jälkeen, että olisiko pitänyt päättää toisin.
7. Olen hyvin iloinen, että valitsin Bambergin vaihtokohteeksi. Kaikki Erasmuslaiset ovat aivan huippuja eikä kaupunki ole liian iso, mutta toisaalta tarpeeksi iso, että täällä tapahtuu koko ajan jotain.

8. Halusin pienenä lentoemännäksi, mutta se ei ihan toteutunut.
9. Mietin tässä, että pitäisikö mennä vähän shoppailemaan. Tarvisin muutaman uuden vaatekappaleen ja ehkä ballerinat, mutta tietysti nyt rupesi heti satamaan.
10. Olen hukannut suomalaisen sim-korttini vaikka kovasti koitin pitää sen tallessa. Toivottavasti se löytyy.
11. Innostuin pari päivää sitten kuuntelemaan Johanna Kurkelaa, ja nyt olenkin kuunnellut melkein pelkästään hänen biisejään. Hänellä on kaunis ääni! Olen muutenkin kuunnellut tosi paljon suomalaisia lauluja Saksassa ollessani vaikka yleensä en kuuntele suomalaista musiikkia ollenkaan.


11 kysymystä haastajalta:
1. Mitä et ikinä uskaltaisi tehdä? -Hmm.. Ainakaan en uskaltaisi lähteä yksin matkustelemaan minnekään kiihkomuslimi Lähi-itään (esim. Saudi-Arabia), jossa naisella ei ole mitää arvoa. Luultavasti en tulisi ikinä sieltä takaisin.
2. Mikä sitten on hulluinta mitä olet tehnyt? -Mä en ole kovin hullu ihminen eikä nyt tule mieleen yhtään mitään hullua.
3. Jos saisit muuttaa jonkin luonteenpiirteesi, mikä se olisi? -Kärsimättömyyteni ja äkkipikaisuuteni. Saan kuulla siitä melkein päivittäin (ainakin Suomessa) kuinka pitäisi odottaa rauhassa eikä saisi pillastua niin helposti.
4. Oletko tyytyväinen tähänastiseen elämääsi? -Olen todella tyytyväinen! Minulla on maailman parhaat läheiset ihmiset ja myös ei niin läheiset ihmiset elämässäni. Olen hirveän tyytyväinen myös siihen, että lähdin vaihtoon, koska se opettaa jo muutamassa viikossa niin paljon.
5. Oletko enemmän hemmoteltu vai sen vastakohta? -Jos sisaruksiltani kysyy, niin varmaan hemmoteltu. ;) Koska olen "iltatähti", olen ehkä saanut enemmän kaikkea kuin he. Mutta mielestäni en ole kuitenkaan saanut kaikkea sormia napsauttamalla. Minun on täytynyt tehdä esim. kotitöitä, että saan rahaa. Eli mielestäni en ainakaa ole hemmoteltu.
6. Onko sinulla tapoja, joista et pääse eroon? -Varmaankin huulirasvan käyttö. Siitä en vaan pääse eroon vaikka se vähenisikin välillä. Mun on pakko laittaa sitä pari kertaa päivässä.
7.  Missä maissa olet käynyt? -Mietitäänpäs.. Suomi!, Ruotsi, Viro, Venäjä, Latvia, Saksa, Sveitsi, Italia, Espanja, Turkki, Israel ja USA (myös Ranskassa vähän autolla kiertelemässä sekä Puolassa ja Liettuassa tullessamme bussilla Saksasta Suomeen tulivuorenpurkauksen aikana).
8. Kumpi nyt on sitten parempi: lukio vai amis? Ja miksi? -Lukio tietysti, koska itse kävin sen! No ei kai. Mielestäni molemmissa on hyvät puolensa. Amislaiset eivät ehkä pärjäisi lukiossa ja itse taas en olisi pärjännyt ja viihtynyt yhtään amiksessa. Kaikille on omat paikkansa; toisilla lukio ja toisilla amis.
9. Mitkä kolme sanaa kuvaavat sinua eniten? -Kärsimätön, jos ei se jollekin tullut jo selväksi. Anteeksiantavainen ja tunteilla ajatteleva.
10. Haluaisitko, että tulevaisuutesi ennustettaisiin? -Hyi en! Ei elämässä olisi enää mitään mielenkiintoista, jos tietäisin etukäteen mitä tapahtuu. On jännittävää odottaa tulevaa; aivan kuten lapsi odottaa joululahjojen avaamista kuumeisesti.
11. kysymystä ei sitten ollutkaan :(

En taida jaksaa haastaa ketään, mutta tehkää ihmeessä vaikka noilla Sirkun kysymyksillä, jos huvittaa.

3 kommenttia:

  1. JAA mä en sitten laittanu ollenkaa 11. kysymystä :DD miten mä oikeen unohdin sen :D

    VastaaPoista
  2. Millähän perustein sanot, etteivät amislaiset pärjäisi lukiossa? Olen EHDOTTOMAN eri mieltä. Itselläni on ka. ammattikoulussa lähelle 3 (1-3 arvostelu) ja kaverillani lukiossa hädin tuskin kahdeksan, vaikka yläasteella sai ysejä ja kymppejä. Kokemuksesta sanon, älä yleistä ikinä näissä asioissa. Maailma on muuttunut. Tutustu ammatilliseen koulutukseen, jonne on ny.kovat vaatimukset päästäkseen ja pärjätäkseen. AAMEN.

    VastaaPoista